راهنمای تنظیمات سامانه سایت ساز و فروشگاه ساز وب کوییک

فروشگاه

سفارش‌های ثبت شده

برای مشاهده فهرست سفارش‌های ثبت شده، کد سفارش، نام مشتری آن، وضعیت سفارش، برچسب و مبلغ کل سفارش، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «فروشگاه» کلیک کنید.
۲- گزینه «سفارش‌های ثبت شده» را انتخاب کنید.

۳- اگر روی کد یا آیکون ویرایش انتهای فیلد هر محصول کلیک کنید، می‌توانید سفارش را ویرایش کنید.

۴- با کلیک روی آیکون «مشاهده پرداخت‌ها» در انتهای فیلد هر سفارش، به صفحه پرداخت‌ها منتقل می‌شوید.

۵- برای مشاهده مشخصات کاربری که سفارش را ثبت کرده است، می‌توانید روی آیکون «مشاهده کاربر» در انتهای فیلد هر سفارش کلیک کنید.

۶- اگر می‌خواهید یک سفارش را حذف کنید، پس از تیک زدن کنار آن، روی دکمه «حذف» در بالای فهرست سفارش‌ها کلیک کنید.

۷- برای جستجو در بین سفارش‌ها از فیلدهای جستجو، پرداخت، وضعیت و برچسب در بالای فهرست سفارش‌ها استفاده کنید.
۸- برای ایجاد سفارش جدید نیز می‌توانید روی دکمه «ثبت سفارش» در بالای فهرست سفارش‌ها کلیک کنید و سپس براساس راهنمای مربوطه در قسمت «ثبت سفارش جدید» مراحل را دنبال کنید.

ثبت سفارش

اگر برای سفارش گرفتن یک محصول، مدیر وب‌سایت می‌خواهد شخصا سفارش را برای یک مشتری ثبت کند، می‌تواند از قسمت «ثبت سفارش» فروشگاه استفاده کند.

برای ثبت سفارش، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «فروشگاه» کلیک کنید.
۲- گزینه «ثبت سفارش» را انتخاب کنید.

۳- اطلاعات و مشخصات خریدار را در فیلدهای مربوط وارد کنید.
۴- در قسمت صورتحساب، روی دکمه «افزودن» کلیک کنید.

۵- عنوان یا کد محصول را جستجو و سپس محصول مورد نظر را اضافه کنید.

۶- برای ویرایش مشخصات و قیمت سفارش انتخاب شده، از آیکون «ویرایش» در انتهای فیلد هر محصول استفاده کنید.
۷- برای به روزرسانی فهرست محصولاتی که اضافه کرده‌اید، از دکمه «به روزرسانی» در انتهای فهرست محصولات اضافه شده، استفاده کنید.

۸- برای حذف هر محصول پس از تیک زدن کنار آن،‌ روی دکمه «حذف» در انتهای فهرست محصولات کلیک کنید.

۹- اگر تمایل دارید که تخفیفی روی قیمت‌های محصولات اضافه شده اعمال شود، کد تخفیف مورد نظر خود را که قبلا ایجاد کرده‌اید، در فیلد کوپن تخفیف وارد کنید و روی آیکون «اعمال تخفیف» کلیک کنید.

۱۰- اطلاعات ارسال سفارش را وارد کنید. برای افزودن اطلاعات ارسال می‌توانید از دکمه «افزودن اطلاعات ارسال» استفاده کنید.

۱۱- پیکربندی سفارش را که شامل؛ توضیحات، وضعیت پرداخت، تاریخ سررسید و برچسب است، در بخش تنظیمات ویرایش کنید.

۱۲- وضعیت سفارش را انتخاب و روی دکمه «ذخیره سفارش» کلیک کنید.

02163404 داخلی 2
اصلی

ایجاد محصول

برای ایجاد محصول جدید در فروشگاه خود، دو راه وجود دارد. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
* راه اول
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «فروشگاه» کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد محصول» را انتخاب کنید.

۳- براساس نوع محصولی که می خواهید ایجاد کنید، روی گزینه مناسب کلیک کنید.
* راه دوم
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «فروشگاه» کلیک کنید.
۲- گزینه «محصولات» را انتخاب کنید.

۳- دکمه «ایجاد محصول» را در بالای صفحه انتخاب کنید.

۴- براساس نوع محصولی که می خواهید ایجاد کنید، روی گزینه مناسب کلیک کنید.

محصولاتی که به فروش آنلاین می‌رسند، می‌توانند شامل یکی از چهار گروه زیر باشند:
محصول فیزیکی: محصولات فیزیکی که قابلیت ارسال دارند و شامل یک کالای مشخص می‌شوند.
محصول فیزیکی با انواع مختلف: محصولات فیزیکی که علاوه بر داشتن قابلیت ارسال دارای چندین مدل، رنگ یا اندازه مختلف هستند.
محصول مجازی یا خدمات: محصولات مجازی یا خدماتی که فیزیکی نیستند و قابلیت ارسال ندارند. این محصولات برای ارائه نوعی خدمت یا طراحی و  یک نیاز مجازی ایجاد می‌شوند.
محصول فایل: محصولاتی که به صورت فایل هستند و باید مانند کتاب، تصویر، فیلم یا فایل صوتی توسط مشتری دانلود شوند.

ایجاد محصول فیزیکی

ایجاد محصول فیزیکی
پس از آنکه از منوی بخش مدیریت روی «ایجاد محصول» در قسمت فروشگاه کلیک کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- روی گزینه «ایجاد محصول فیزیکی» کلیک کنید.
۲- در فیلد اول، عنوان محصول را بنویسید.
۳- اگر روی دکمه «تنظیمات» در زیر فیلد عنوان کلیک کنید، می‌توانید تنظیمات صفحه محصول را مشخص کنید.
۴- اگر روی دکمه «سئو» در زیر فیلد عنوان کلیک کنید، می‌توانید تنظیمات سئوی صفحه محصول را شخصی‌سازی کنید.
۵- در فیلد توضیحات، توضیحات محصول را بنویسید و با استفاده از نوار ویرایشگر، ویرایش کنید.
۶- اگر می‌خواهید محصولی که ایجاد می‌کنید، دارای متنی به عنوان محتوای کامل با جزییات بیش‌تر باشد، روی دکمه «افزودن محتوای کامل» در انتهای بخش «توضیحات» کلیک کنید.
متن کامل دلخواه خود را بنویسید و با استفاده از نوار ویرایشگر، ویرایش کنید.
در صورتی که می‌خواهید محتوای کامل را حذف کنید، روی دکمه «حذف محتوا» در انتهای بخش محتوای کامل کلیک کنید.

۷- برای افزودن ویژگی محصول، در قسمت مربوطه، روی دکمه «افزودن ویژگی» کلیک کنید و براساس نمونه‌ها، فرم را کامل کنید، سپس روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. برای حذف هر ویژگی، در کنار عنوان آن تیک بزنید و روی دکمه «حذف» کلیک کنید.

۸- تصاویری را که می‌خواهید برای محصول نمایش داده شود، در قسمت گالری تصاویر آپلود کنید. دقت کنید که اولین تصویر آپلود شده به عنوان تصویر اصلی محصول نمایش داده می‌شود.

۹- در بخش پیکربندی، قیمت محصول را وارد کنید. نوشتن قیمت محصول اجباری است.

۱۰- اگر قیمتی که وارد کرده‌اید، قیمت تخفیف‌دار بوده است، می‌توانید قیمت اصلی محصول را در فیلد «قیمت خط خورده» بنویسید.
۱۱- در صورت تمایل تعداد موجودی محصول را مشخص کنید. اگر تعداد را صفر بنویسید، به این معنی است که محصول موجود نمی‌باشد و اگر فیلد را خالی بگذارید، به این معنی است که موجودی محصول نامحدود است.
۱۲- در فیلد مالیات، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۱۳- شناسه محصول را بنویسید. در صورتی که شناسه را ننویسید، شناسه به صورت خودکار مشخص خواهد شد.
۱۴- در فیلد حمل و نقل، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.
۱۵- اگر گزینه «ارسال با هزینه مشخص انجام شود.» را انتخاب کنید، در فیلد بعدی می‌توانید مبلغ سفارشی هزینه ارسال را وارد کنید.
۱۶- سایر مشخصات بسته را در صورت تمایل وارد کنید.
۱۷- در کنار امکانات مورد نظر خود تیک بزنید.
۱۸- در قسمت دسته‌بندی، روی دکمه «انتخاب» کلیک کنید.
۱۹- محل انتشار را مشخص کنید. در صورتی که محل انتشار را مشخص نکنید، محصول در صفحه محصولات نمایش داده نمی‌شود.
۲۰- سایر جزییات دسته‌بندی را که برای آسان‌تر کردن جستجوی محصول در وب‌سایت به کار‌ می‌رود، تیک بزنید.
۲۱- برای افزودن دسته‌بندی جدید، در منوی بخش مدیریت وب‌سایت از قسمت «فروشگاه» و سپس «فیلترها» استفاده کنید.
۲۲- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبطی با موضوع صفحه در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).

۲۳- وضعیت انتشار صفحه را مشخص کنید.

۲۴- روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

ایجاد محصول مجازی یا خدمات

ایجاد محصول مجازی یا خدمات
پس از آنکه از منوی بخش مدیریت روی «ایجاد محصول» در قسمت فروشگاه کلیک کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- روی گزینه «ایجاد محصول مجازی یا خدمات» کلیک کنید.
۲- در فیلد اول، عنوان محصول را بنویسید.
۳- اگر روی دکمه «تنظیمات» در زیر فیلد عنوان کلیک کنید، می‌توانید تنظیمات صفحه محصول را مشخص کنید.
۴- اگر روی دکمه «سئو» در زیر فیلد عنوان کلیک کنید، می‌توانید تنظیمات سئوی صفحه محصول را شخصی‌سازی کنید.
۵- در فیلد توضیحات، توضیحات محصول را بنویسید و با استفاده از نوار ویرایشگر، ویرایش کنید.
۶- اگر می‌خواهید محصولی که ایجاد می‌کنید، دارای متنی به عنوان محتوای کامل با جزییات بیش‌تر باشد، روی دکمه «افزودن محتوای کامل» در انتهای بخش «توضیحات» کلیک کنید.
متن کامل دلخواه خود را بنویسید و با استفاده از نوار ویرایشگر، ویرایش کنید.
در صورتی که می‌خواهید محتوای کامل را حذف کنید، روی دکمه «حذف محتوا» در انتهای بخش محتوای کامل کلیک کنید.
۷- برای افزودن ویژگی محصول، در قسمت مربوطه، روی دکمه «افزودن ویژگی» کلیک کنید و براساس نمونه‌ها، فرم را کامل کنید، سپس روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. برای حذف هر ویژگی، در کنار عنوان آن تیک بزنید و روی دکمه «حذف» کلیک کنید.
۸- تصاویری را که می‌خواهید برای محصول نمایش داده شود، در قسمت گالری تصاویر آپلود کنید. دقت کنید که اولین تصویر آپلود شده به عنوان تصویر اصلی محصول نمایش داده می‌شود.
۹- در بخش پیکربندی، قیمت محصول را وارد کنید. نوشتن قیمت محصول اجباری است.
۱۰- اگر قیمتی که وارد کرده‌اید، قیمت تخفیف‌دار بوده است، می‌توانید قیمت اصلی محصول را در فیلد «قیمت خط خورده» بنویسید.
۱۱- در صورت تمایل تعداد موجودی محصول را مشخص کنید. اگر تعداد را صفر بنویسید، به این معنی است که محصول موجود نمی‌باشد و اگر فیلد را خالی بگذارید، به این معنی است که موجودی محصول نامحدود است.
۱۲- در فیلد مالیات، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۱۳- شناسه محصول را بنویسید. در صورتی که شناسه را ننویسید، شناسه به صورت خودکار مشخص خواهد شد.
۱۴- در کنار امکانات مورد نظر خود تیک بزنید.
۱۵- در قسمت دسته‌بندی، روی دکمه «انتخاب» کلیک کنید.
۱۶- محل انتشار را مشخص کنید. در صورتی که محل انتشار را مشخص نکنید، محصول در صفحه محصولات نمایش داده نمی‌شود.
۱۷- سایر جزییات دسته‌بندی را که برای آسان‌تر کردن جستجوی محصول در وب‌سایت به کار‌ می‌رود، تیک بزنید.
۱۸- برای افزودن دسته‌بندی جدید، در منوی بخش مدیریت وب‌سایت از قسمت «فروشگاه» و سپس «فیلترها» استفاده کنید.
۱۹- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبطی با موضوع صفحه در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).
۲۰- وضعیت انتشار صفحه را مشخص کنید.
۲۱- روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

محصولات

محصولات
در قسمت محصولات، می‌توانید فهرست تمامی محصولات ایجاد شده روی فروشگاه خود را مشاهده و مدیریت کنید.
برای مدیریت محصولات مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «فروشگاه» کلیک کنید.
۲- گزینه «محصولات» را انتخاب کنید.

۳- اگر روی دکمه «ایجاد محصول جدید» کلیک کنید، می‌توانید براساس توضیحات قسمت «ایجاد محصول» یک محصول جدید برای فروش ایجاد کنید.

۴- اگر روی عنوان هر محصول کلیک کنید به صفحه «ویرایش محصول» منتقل می‌شوید و می‌توانید محصول مورد نظر خود را ویرایش کنید.

۵- در فهرست محصولات، قیمت، موجودی، وضعیت و تاریخ ایجاد محصول قابل مشاهده است.
۶- برای حذف هر محصول، پس از تیک زدن کنار آن، روی دکمه «حذف» کلیک کنید.

۷- برای جستجو در بین محصولات،‌ از سه فیلد «جستجو»، «وضعیت» و «دسته‌بندی» در بالای فهرست محصولات استفاده کنید.

۸- برای مشاهده دیدگاه‌های محصول از آیکون «دیدگاه‌ها» در انتهای فیلد هر محصول استفاده کنید.

۹- برای مشاهده هر محصول در وب‌سایت، از فیلد «مشاهده» در انتهای فیلد هر محصول استفاده کنید.

کنترل موجودی

کنترل موجودی
در قسمت کنترل موجودی، می‌توانید میزان موجودی محصولات در فروشگاه خود را مشاهده و مدیریت کنید.
برای کنترل موجودی مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «فروشگاه» کلیک کنید.
۲- گزینه «کنترل موجودی» را انتخاب کنید.

۳- برای ویرایش و تغییر میزان موجودی هر محصول می‌توانید روی آیکون مداد در انتهای نام هر محصول، در فهرست محصولات، کلیک کنید.
۴- برای ویرایش جزییات هر محصول،‌ همچنین می‌توانید در کنار نام محصول تیک بزنید و روی دکمه «ویرایش» در بالای فهرست محصولات، کلیک کنید.
۵- برای جستجو در بین محصولات، می‌توانید از فیلدهای بالای فهرست استفاده کنید.

فیلترها

فیلترها
وقتی محصولی جدید ایجاد می‌کنید، با علامت زدن گزینه‌هایی که در قسمت دسته‌بندی وجود دارد، محصول در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرد. در واقع این کار باعث آسان‌تر شدن جستجوی یک محصول در بین سایر محصولات می‌شود و دسته‌ای که در وب‌سایت تعریف کرده‌اید، به عنوان فیلتری برای جستجوی محصولات به کار می‌رود.
برای افزودن فیلترهای مختلف در دسته‌بندی‌های محصول، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «فروشگاه» کلیک کنید.
۲- گزینه «فیلترها» را انتخاب کنید.

۳- روی دکمه «ایجاد فیلتر» کلیک کنید.

۴- در فیلد اول، عنوان فیلتر را بنویسید.
۵- گزینه‌ مورد نظر خود را با کلیک روی دکمه «افزودن گزینه» ایجاد کنید.
۶- برای ویرایش هر گزینه روی آیکون «ویرایش» در انتهای فیلد مربوط به آن کلیک کنید. عنوان آن را ویرایش و دکمه «بستن» را انتخاب کنید. همچنین برای حذف گزینه آیکون «حذف» در انتهای فیلد را انتخاب کنید.

۷- وضعیت فیلتر را مشخص کنید و روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. پس از انتخاب دکمه «ذخیره»، به فهرست فیلترها بازخواهید گشت.

۸- برای حذف هر یک از فیلترهای ایجاد شده، کنار فیلتر تیک بزنید و روی دکمه «حذف» کلیک کنید.

02163404 داخلی 2
اصلی

راهنمای ساخت منو و صفحات

صفحه ها

مدیریت صفحه‌ها

۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت بر روی صفحه‌ها کلیک کنید.
۲- گزینه «فهرست صفحه‌ها» را انتخاب کنید.

۳- در «فهرست صفحه‌ها» هر صفحه در فیلدی به صورت فهرست‌وار نمایش داده شده است. در هر فیلد عنوان صفحه نوشته و نوع صفحه در کنار عنوان مشخص شده است.

۴- برای مشاهده صفحه در وب‌سایت، روی «مشاهده صفحه» که در مقابل عنوان هر فیلد قرار دارد، کلیک کنید.

۵- برای انتخاب صفحه خانه (Home page) وب‌سایت خود، در انتهای فیلد صفحه مورد نظرتان، روی آیکون «خانه» کلیک کنید.

۶- اگر صفحه خانه (Home page) وب‌سایت خود را انتخاب نکنید، در صفحه نخست،‌ با توجه به تنظیمات قالب وب‌سایت، مطالب و تصاویر مشخصی نمایش داده خواهد شد.
۷- اگر روی «حذف» در مقابل عنوان فیلد هر صفحه کلیک کنید، آن صفحه حذف می‌شود.

۸- برای حذف یک یا چند فیلد، علاوه بر روش قبل، می‌توانید در مربع سمت راست هر فیلد تیک بزنید و «حذف» را در انتهای فهرست صفحه‌ها انتخاب کنید.

۹- برای جابه‌جایی صفحه‌ها، بایستی با استفاده از «جایگاه گرفتن» در گوشه سمت راست هر فیلد و رها کردن آن در محل مورد نظر (Drag&Drop)، ترتیب آن‌ها را تغییر دهید.

۱۰- اگر محل رها کردن فیلد صفحه مورد نظر، کمی جلوتر از فیلد بالایی‌اش باشد،‌ صفحه مورد نظر به عنوان زیرمجموعه صفحه بالای خود قرار خواهد گرفت.

ایجاد متن

پرکاربردترین مدل صفحه برای کاربری‌های عمومی صفحه متنی است. در صفحه متنی می‌توان متون مختلفی منتشر کرد و در بین متون تصویر،‌ ویدیو،‌ لینک ارجاع و یا فایل‌های مختلفی برای دانلود قرار داد. همین صفحه‌ای که شما در حال خواندن آن هستید، نوعی صفحه متنی به حساب می‌آید. صفحه متنی کاربردهای زیادی دارد. مثلا برای ایجاد صفحه درباره ما، توضیحات شرکت، صفحه قوانین و مقررات، صفحه معرفی امکانات یا برای ایجاد صفحه سوالات متداول و همچنین در موارد مشابه این‌ها می‌توان از صفحه متنی استفاده کرد.
برای ایجاد صفحه متنی، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «صفحه‌ها» کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد متن» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول عنوان صفحه را بنویسید.
۴- تنظیمات و سئو صفحه خود را می‌توانید از گزینه‌های موجود در زیر فیلد عنوان شخصی‌سازی کنید.

۵- محل ایجاد صفحه را از فهرست کشویی موجود انتخاب کنید (اگر گزینه‌ای انتخاب نکنید، صفحه‌ ایجاد شده،‌ جزء صفحات اصلی قرار می‌گیرد).

۶- متن خود را در قسمت «محتوای صفحه» بنویسید و با استفاده از نوار ابزارها ویرایش کنید.
۷- برای گذاشتن لینک، آپلود فایل، عکس و ویدیو در متن از نوار ابزارهای ویرایشگر استفاده کنید.

۸- روی مربع خاکستری «درج تصویر» کلیک و از سیستم خود، تصویر شاخصی برای صفحه بارگذاری کنید. (نمایش این تصویر بستگی به تنظیمات قالب وب‌سایت دارد).

۹- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبطی با موضوع صفحه در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).

۱۰- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

ایجاد فرم دریافت اطلاعات

در این نوع صفحه می‌توان فرمی با مدل‌های متنوع ساخت و توضیح کوتاهی درباره فرم نوشت. همچنین می‌توان جایگاهی برای آپلود کردن فایل توسط پرکننده فرم قرار داد و فرم را به درگاه پرداخت آنلاین متصل کرد. صفحه فرم دریافت اطلاعات کاربردهای فراوانی دارد. با ساخت صفحه فرم می‌توان اطلاعات مختلفی از کاربران دریافت کرد، صفحه تماس با ما ایجاد کرد،‌ تست‌ها و آزمون‌های مختلفی برای کاربران ایجاد کرد، فرم انتقادات و پیشنهادات ارائه کرد، فرمی برای دریافت یا ارسال رزومه ایجاد کرد و از کاربران نظرسنجی کرد. از آنجایی که صفحه فرم دریافت اطلاعات قابلیت اتصال به درگاه بانکی را دارا است، می‌توان با استفاده از آن فرمی برای پرداخت آنلاین یا دارای این امکان ایجاد کرد.
برای ایجاد صفحه فرم دریافت اطلاعات، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت بر روی صفحه‌ها کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد فرم دریافت اطلاعات» را انتخاب کنید.


۳- در فیلد اول عنوان صفحه را بنویسید.
۴- تنظیمات عمومی، تنظیمات اختصاصی و سئو صفحه خود را می‌توانید از گزینه‌های موجود در زیر فیلد عنوان شخصی‌سازی کنید.

۵- محل ایجاد صفحه را از فهرست کشویی موجود انتخاب کنید (اگر گزینه‌ای انتخاب نکنید، صفحه‌ ایجاد شده،‌ جزء صفحات اصلی قرار می‌گیرد).

۶- از قسمت «فیلدهای فرم» برای طراحی فرم دلخواه استفاده کنید.
۷- برای ایجاد فرم دلخواه، بر روی «افزودن فیلد» کلیک کنید.
۸- از بخش فیلدهای آماده،‌ موارد مورد نظر خود را برای قرارگیری در فرم انتخاب کنید.

۹- برای ایجاد فرمی که موارد آن در فیلدهای آماده نیست، از قسمت «فیلدهای خام» استفاده کنید.

۱۰- در قسمت فیلدهای خام،‌ موارد مختلفی وجود دارد:

A. متن تک خطی
متن تک خطی،‌ نمونه‌ای از فیلدهای فرم است که کاربر می‌تواند هر یک از موارد خواسته شده را در فیلدی یک خطی بنویسد. مثلا برای دریافت پست الکترونیک کاربران می‌توان از این فیلد استفاده کرد.

B. متن چند خطی
اگر چنین فیلدی ایجاد کنید،‌ کاربر می‌تواند اطلاعات مورد نظر شما را به صورت توضیحی در چند خط بنویسد، مثلا در فرم تماس با ما برای دریافت پیام کاربران می‌توان از این فیلد استفاده کرد.

C. فهرست کشویی
این فیلد به شکلی است که کاربر برای انتخاب گزینه‌ای از آن، باید فیلد را به صورت کشویی باز کند و از بین مواردی که زیر هم برایش نمایش داده می‌شود، یک مورد را انتخاب کند. مثلا برای دریافت اطلاعات سنی کاربران می‌توان از این فیلد استفاده کرد.

D. چک باکس
اگر می‌خواهید کاربر جمله‌ای را با تیک زدن در مقابل آن تایید کند،‌ می‌توانید فیلد چک باکس را در فرم خود قرار دهید. مثلا برای کسب اطمینان از اینکه کاربر با قوانین وب‌سایت موافقت کامل دارد، می‌توان از این فیلد استفاده کرد.
E. چک لیست
این فیلد نیز مانند فهرست کشویی دارای چند گزینه برای انتخاب است، با این تفاوت که تمام گزینه‌ها در فیلد نمایش داده می‌شود و کاربر ‌می‌تواند چندین گزینه را همزمان انتخاب کند.
F. رادیو لیست
این فیلد نیز مانند فهرست کشویی دارای چند گزینه برای انتخاب است، با این تفاوت که تمام گزینه‌ها در فیلد نمایش داده می‌شود و کاربر ‌می‌تواند چندین گزینه را همزمان انتخاب کند.
G. پاراگراف توضیحی
این فیلد نیز مانند چک لیست است،‌ با این تفاوت که کاربر تنها می‌تواند یک گزینه را انتخاب کند.
H. رمز عبور
زمانی که می‌خواهید امکان ایجاد رمز عبور را برای کاربر فرآهم کنید، می‌توانید این فیلد را ایجاد کنید.
I. خط جدا کننده
اگر می‌خواهید در بین فیلدهای فرم مورد نظرتان خط جدا کننده‌ای قرار دهید، باید این فیلد را بین دو فیلد مورد نظر خود ایجاد کنید. مثلا زمانی که می‌خواهید کاربری با نام کاربری خود در وب‌سایت شما عضو شود و رمز عبور خود را تعیین کند، باید از این فیلد استفاده کنید.
J. فایل
برای فرآهم کردن امکان بارگذاری فایل توسط کاربران وب‌سایت،‌ می‌توانید از این فیلد بهره بگیرید. مثلا زمانی که می‌خواهید رزومه کاربران را دریافت کنید، استفاده از این فیلد برای شما کاربرد دارد.

۱۱- برای ویرایش فیلد، آن را ایجاد کنید. سپس روی آیکون «مداد» در انتهای فیلد کلیک کنید.

12-  در پنجره جدیدی که باز می‌شود، تغییرات مورد نظر خود را ویرایش ایجاد کنید.
13- در پنجره ویرایش می‌توانید عنوان فیلد را مشخص کنید.
14- اگر گزینه‌ی «نوشتن یا انتخاب این فیلد الزامی باشد؟» را انتخاب کنید، پر کردن آن فیلد برای کاربر الزامی می‌شود.



15- متن توضیحات کلی درباره مجموعه تصاویر را در قسمت «توضیحات صفحه» بنویسید و با استفاده از نوار ابزارها ویرایش کنید.

16- روی مربع خاکستری «درج تصویر» کلیک و از سیستم خود، تصویر شاخصی برای صفحه بارگذاری کنید. (نمایش این تصویر بستگی به تنظیمات قالب وب‌سایت دارد).

17- برای متصل کردن فرم دریافت اطلاعات خود به درگاه پرداخت بانکی، از بخش «پرداخت آنلاین» استفاده کنید.

18- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبطی با موضوع صفحه در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).

19- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.


ایجاد گالری تصاویر

در صفحه گالری تصاویر می‌توان آلبومی از تصاویر مختلف ایجاد کرد. همچنین می‌توان برای هر تصویر عنوان و توضیح کوتاه جداگانه‌ای قرار داد. در گالری تصاویر می‌توان هر تصویر را با لینک به صفحه دیگری ارجاع داد. برای ایجاد آلبوم تصاویر، معرفی تیم کاری، ارائه خدمات مختلف،‌ نمایش نمونه‌کارها،‌ دسته‌بندی فعالیت‌های مختلف براساس عکس، نمایش تصاویر مختلف خبری و موضوعی و موارد اینچنینی نیز می‌توان از گالری تصاویر بهره گرفت.
برای ایجاد صفحه گالری تصاویر، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت بر روی «صفحه‌ها» کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد گالری تصاویر» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول عنوان صفحه را بنویسید.
۴- تنظیمات و سئو صفحه خود را می‌توانید از گزینه‌های موجود در زیر فیلد عنوان شخصی‌سازی کنید.

۵- محل ایجاد صفحه را از فهرست کشویی موجود انتخاب کنید (اگر گزینه‌ای انتخاب نکنید، صفحه‌ ایجاد شده،‌ جزء صفحات اصلی قرار می‌گیرد).

۶- روی مربع خاکستری رنگ «درج تصویر» کلیک کنید و هر تعداد تصویری را که می‌خواهید انتخاب و تایید کنید.

۷- در صورت تمایل می‌توانید ترتیب تصاویر بارگذاری شده را با روش گرفتن و رها کردن (Drag&Drop) تغییر دهید.
۸- برای نوشتن عنوان، توضیحات یا ایجاد لینک دلخواه در هر تصویر، آیکون «مداد» روی هر تصویر را انتخاب کنید.

۹- برای حذف هر تصویر، آیکون «سطل زباله» روی هر تصویر را انتخاب کنید.

۱۰- متن توضیحات کلی درباره مجموعه تصاویر را در قسمت «توضیحات صفحه» بنویسید و با استفاده از نوار ابزارها ویرایش کنید.

۱۱- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبط با موضوع صفحه را در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).

۱۲- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

ایجاد دسته فروشگاهی

دسته فروشگاهی، صفحه‌ای برای نمایش محصولات است. در این بخش در صورت تمایل می‌توان توضیحات کوتاهی درباره دسته فروشگاه نوشت. هر دسته فروشگاهی را می‌توان به عنوان «محل نمایش» برای محصولات مختلف فروشگاه انتخاب کرد. با استفاده از این صفحه می‌توان تعداد محصولاتی را که قرار است در یک صفحه نمایش داده شود، مشخص کرد. به عنوان مثال، دسته «کیف و کفش» می‌تواند شامل کفش روزمره، کفش ورزشی، کفش رسمی، کیف دوشی، کوله پشتی، کیف پول و کیف اداری باشد.
برای ایجاد دسته فروشگاهی، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت بر روی صفحه‌ها کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد دسته فروشگاهی» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول عنوان صفحه را بنویسید.
۴- تنظیمات عمومی، تنظیمات اختصاصی و سئو صفحه خود را می‌توانید از گزینه‌های موجود در زیر فیلد عنوان شخصی‌سازی کنید.

۵- محل ایجاد صفحه را از فهرست کشویی موجود انتخاب کنید (اگر گزینه‌ای انتخاب نکنید، صفحه‌ ایجاد شده،‌ جزء صفحات اصلی قرار می‌گیرد).

۶- متن توضیحات کلی درباره مجموعه تصاویر را در قسمت «توضیحات صفحه» بنویسید و با استفاده از نوار ابزارها ویرایش کنید.
۷- روی مربع خاکستری «درج تصویر» کلیک و از سیستم خود، تصویر شاخصی برای صفحه بارگذاری کنید. (نمایش این تصویر بستگی به تنظیمات قالب وب‌سایت دارد).

۸- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبطی با موضوع صفحه در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).

۹- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

ایجاد دسته وبلاگ

با ایجاد این نوع صفحه، می‌توانید انواع دسته را ایجاد کنید و نوشته‌های وبلاگی را دسته‌بندی کنید. مثلا، اخبار، مقاله‌های آموزشی، مطالب سرگرمی و... هر کدام نمونه‌ای از یک صفحه وبلاگی هستند.
برای ایجاد دسته وبلاگ، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت بر روی صفحه‌ها کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد دسته وبلاگ» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول عنوان صفحه را بنویسید.
۴- تنظیمات عمومی، تنظیمات اختصاصی و سئو صفحه خود را می‌توانید از گزینه‌های موجود در زیر فیلد عنوان شخصی‌سازی کنید.

۵- محل ایجاد صفحه را از فهرست کشویی موجود انتخاب کنید (اگر گزینه‌ای انتخاب نکنید، صفحه‌ ایجاد شده،‌ جزء صفحات اصلی قرار می‌گیرد).

۶- متن توضیحات کلی درباره فرم ایجاد شده را در قسمت «توضیحات صفحه» بنویسید.
۷- توضیحات نوشته شده را با استفاده از نوار ابزارها ویرایش کنید.

۸- روی مربع خاکستری «درج تصویر» کلیک و از سیستم خود، تصویر شاخصی برای صفحه بارگذاری کنید. (نمایش این تصویر بستگی به تنظیمات قالب وب‌سایت دارد).

۹- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبطی با موضوع صفحه در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).

۱۰- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

ایجاد نوشته

ایجاد نوشته
برای انتشار نوشته در وبلاگ خود، می‌توانید از امکانات بخش «ایجاد نوشته» استفاده کنید.
برای ایجاد نوشته در قسمت وبلاگ، مراحل زیر را دنبال کنید:
 ۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «وبلاگ» کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد نوشته» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول عنوان نوشته را بنویسید.
۴- تنظیمات و سئو نوشته خود را می‌توانید از گزینه‌های موجود در زیر فیلد عنوان شخصی‌سازی کنید.

۵- شرح مختصری از نوشته خود را در قسمت «توضیحات» بنویسید و با استفاده از نوار ابزارها ویرایش کنید.

۶- متن نوشته خود را در قسمت «محتوای کامل» بنویسید و با استفاده از نوار ابزارها ویرایش کنید.
۷- برای گذاشتن لینک، آپلود فایل، عکس و ویدیو در متن نوشته از نوار ابزارهای ویرایشگر استفاده کنید.

۸- روی مربع خاکستری «درج تصویر» کلیک و از سیستم خود، تصویر شاخصی برای نوشته بارگذاری کنید. (نمایش این تصویر بستگی به تنظیمات قالب وب‌سایت دارد).

۹- اگر می‌خواهید برای نوشته وبلاگی خود برچسب ایجاد کنید، در فیلد «برچسب»، نام برچسب مورد نظر خود را بنویسید و روی تیک آبی رنگ کلیک کنید. برای هر برچسبی که می خواهید ایجاد کنید، باید این مرحله را تکرار کنید.

۱۰- دسته‌بندی نوشته خود را انتخاب کنید و روی دکمه سبز رنگ «انتخاب» کلیک کنید.

۱۱- کلمه‌های فارسی یا انگلیسی مرتبطی با موضوع صفحه در جایگاه «آدرس صفحه» بنویسید (نوشتن کلمه‌ها به انگلیسی باعث کسب امتیاز بیش‌تر صفحه در موتورهای جستجو می‌شود. این کلمه هنگام نمایش صفحه، در ادامه آدرس وب‌سایت نمایش داده می‌شود).

۱۲- وضعیت انتظار نوشته را انتخاب کنید.

۱۳- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

ایجاد لینک

از این بخش می‌توان برای ایجاد لینک‌های مختلف به صفحات وب‌سایت خود یا دیگران استفاده کرد. همچنین می‌توان مشتریان یا کاربران وب‌سایت را به صفحه‌های مختلف هدایت کرد.
برای ایجاد صفحه لینک، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت بر روی صفحه‌ها کلیک کنید.
۲- «ایجاد لینک» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول عنوان لینک را بنویسید.

۴- در فیلد دوم آدرس لینک مورد نظر را با توجه به مثال کم‌رنگ نوشته شده در فیلد وارد کنید.

۵- محل ایجاد صفحه را از فهرست کشویی موجود انتخاب کنید (اگر گزینه‌ای انتخاب نکنید، صفحه‌ ایجاد شده،‌ جزء صفحات اصلی قرار می‌گیرد).

۶- وضعیت تیک «لینک در پنجره جدید باز شود؟» را مشخص کنید. اگر آن را تیک بزنید، لینک ایجاد شده به صورت پیش فرض در پنجره جدید باز خواهد شد.

۷- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

برچسب‌ها

برچسب‌ها
از این بخش می‌توان برای مدیریت برچسب‌ها در نوشته‌های وبلاگ استفاده کرد. در این قسمت، امکان ایجاد، حذف، جستجو، ویرایش و مشاهده برچسب‌ها وجود دارد. همچنین با ورود به این بخش می‌توان تاریخ ایجاد هر برچسب، تعداد بازدیدهایی که از هر برچسب صورت گرفته و تعداد نوشته‌هایی که شامل هر برچسب هستند را مشاهده کرد.
جدول برچسب‌ها:
جدول برچسب شامل ستون‌هایی است که عنوان برچسب، تعداد بازدید از هر برچسب، تعداد نوشته‌هایی که حاوی هر برچسب هستند و تاریخ ایجاد هر برچسب را نمایش می‌دهد. در این جدول همچنین آیکونی وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توان هر برچسب و فهرست تمامی نوشته‌هایی که دارای آن هستند را در صفحه وب‌سایت مشاهده کرد.
ایجاد برچسب:
برای ایجاد برچسب مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «وبلاگ» کلیک کنید.
۲- گزینه «برچسب‌ها» را انتخاب کنید.

۳- در قسمت سمت چپ و بالای فهرست برچسب‌ها، روی دکمه سبز رنگ «ایجاد برچسب» کلیک کنید.

۴- در اولین فیلد، عنوان برچسب را بنویسید.
۵- اگر می‌خواهید صفحه ایجاد شده، با عنوانی غیر از عنوان صفحه در جستجوگرها نمایش داده شود، در فیلد «تیتر صفحه»، تیتر مورد نظر خود را بنویسید. این تیتر باید حداکثر ۶۰ حرف باشد.
۶- در فیلد سوم توضیحات مختصری درباره برچسب بنویسید. نوشتن این قسمت اختیاری است.
۷- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

حذف برچسب:
برای حذف هر برچسب، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «وبلاگ» کلیک کنید.
۲- گزینه «برچسب‌ها» را انتخاب کنید.

۳- در مربع خالی کنار برچسب‌هایی که می‌خواهید حذف کنید، تیک بزنید.
۴- روی دکمه قرمز رنگ «حذف» در قسمت سمت راست و بالای فهرست برچسب‌ها کلیک کنید.

ویرایش برچسب:
برای ویرایش هر برچسب، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «وبلاگ» کلیک کنید.
۲- گزینه «برچسب‌ها» را انتخاب کنید.

۳- روی عنوان برچسب مورد نظر خود کلیک کنید.
۴- برچسب را ویرایش کنید و روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

جستجو در برچسب‌ها:
برای جستجو در برچسب‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «وبلاگ» کلیک کنید.
۲- گزینه «برچسب‌ها» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد جستجو در سمت چپ بالای فهرست برچسب‌ها عنوان برچسبی را که در جستجوی آن هستید، بنویسید.
۴- کلید «Enter» صفحه کلید خود را بزنید.

ترتیب نمایش در فهرست برچسب‌ها:
برای شخصی‌سازی ترتیب نمایش در فهرست برچسب‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «وبلاگ» کلیک کنید.
۲- گزینه «برچسب‌ها» را انتخاب کنید.

۳- از فیلد «ترتیب» در سمت چپ و بالای فهرست برچسب‌ها، ترتیب نمایش برچسب‌ها را انتخاب کنید. این ترتیب می‌تواند براساس؛ جدیدترین، پربازدیدترین، حروف الفبا یا تعداد نوشته‌های هر برچسب باشد.

تنظیمات

صفحه‌های «متن» و «گالری تصاویر» فقط دارای تنظیمات عمومی هستند و سایر صفحه‌ها علاوه بر تنظیمات عمومی دارای تنظیمات اختصاصی نیز می‌باشند. صفحه‌هایی که دارای تنظیمات اختصاصی هستند،‌ شامل موارد زیر است:

  • بخش تنظیمات اختصاصی صفحه «فرم دریافت اطلاعات»، دارای امکان شخصی‌سازی؛ پیام موفقیت، آدرس انتقال، برچسب‌ (دسته‌بندی) پیام‌ها و متن دکمه ذخیره است.
  • بخش تنظیمات اختصاصی صفحه «ویترین فروشگاهی»، دارای امکان شخصی‌سازی؛ تعداد محصولات است.
  • بخش تنظیمات اختصاصی صفحه «وبلاگ»، دارای امکان شخصی‌سازی؛ تعداد نوشته‌ها است.
برای انجام تنظیمات عمومی یا تنظیمات اختصاصی هر صفحه، باید روی گزینه «تنظیمات»، که زیر فیلد «عنوان» وجود دارد، کلیک کنید.

پس از کلیک روی «تنظیمات»، پنجره کوچکی باز می‌شود. شما می‌توانید در این پنجره تنظیمات اختصاصی و عمومی مورد نظر خود را روی صفحه اعمال کنید.


راهنمای تنظیمات کلی سامانه وب کوییک

تنظیمات

تنظیمات کلی

تنظیمات کلی
در «تنظیمات کلی» قسمت مدیریت وب‌سایت خود می‌توانید «نام وب‌سایت» را تغییر دهید و اطلاعات مربوط به زمان، محافظت و analytics را وارد کنید.
برای انجام تنظیمات کلی وب‌سایت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «تنظیمات کلی» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول می‌توانید نام وب‌سایت را تغییر دهید.
۴- در دومین فیلد می‌توانید زمینه فعالیت وب‌سایت خود را تغییر دهید.
۵- در صورت تمایل، شرحی از فعالیت وب‌سایت خود را در فیلد مخصوص «شرح فعالیت» بنویسید.

۶- زمان وب‌سایت به صورت خودکار تنظیم می‌شود، در صورتی که تمایل دارید نحوه نمایش زمان در وب‌سایت خود را تغییر دهید، می‌توانید از فیلدهای مرتبط با فرمت نمایش زمان استفاده کنید.

۷- اگر می‌خواهید برای وب‌سایت خود رمز عبور تعریف کنید، در قسمت «محافظت از وب‌سایت» رمز عبور مورد نظر خود را تعریف کنید.

۸- در انتها، برای اتصال وب‌سایت خود به google analytics کد شناسایی مورد نظر خود را در آخرین فیلد بنویسید.

۹- روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

تنظیمات فروشگاه

تنظیمات فروشگاه
با استفاده از «تنظیمات فروشگاه» می‌توانید ، هزینه حمل و نقل و میزان مالیات بر ارزش افزوده محصولات خود را مشخص کنید، همچنین می‌توانید، روش‌های پرداخت و شرایط ثبت سفارش را تنظیم کنید.
برای انجام تنظیمات فروشگاه خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «تنظیمات فروشگاه» را انتخاب کنید.

۳- در صورتی که سفارش دریافت شده نیاز به حمل و نقل دارد، می‌توانید در فیلد اول هزینه ارسال را بنویسید تا روی فاکتور مشتری محاسبه شود.

۴- برای اعمال مالیات بر سفارش‌های ثبت شده در وب‌سایت، نرخ مورد نظر خود را در فیلد دوم بنویسید.

۵- روش‌های پرداخت مورد نظر خود را تیک بزنید.

۶- شرایط ثبت سفارش را تیک بزنید.
۷- نوع امتیاز دهی به محصولات را انتخاب کنید.

۸- روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

تنظیمات کاربری

تنظیمات کاربری
در «تنظیمات کاربری» قسمت مدیریت وب‌سایت خود می‌توانید امکان «عضویت در وب‌سایت» را فعال و شرایط نحوه فعال‌سازی را تعیین و میزان اعتبار پیش‌فرض را مشخص کنید.
برای انجام تنظیمات کاربری وب‌سایت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «تنظیمات کاربری» را انتخاب کنید.

۳- وضعیت عضویت را از فیلد کشویی مربوط به آن مشخص کنید.
۴- نحوه فعال‌سازی را انتخاب کنید.
۵- اعتبار پیش‌فرض مورد نظرتان را برای کیف پول تعیین کنید.

۶- روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

تنظیمات امورمالی

تنظیمات امورمالی
برای انجام «تنظیمات امور مالی» وب‌سایت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «تنظیمات امور مالی» را انتخاب کنید.

۳- برای اعمال مالیات بر صورت‌حساب‌های ایجاد شده در وب‌سایت، نرخ مورد نظر خود را در فیلد مشخص شده بنویسید.

اتصال دامنه

اتصال دامنه
برای اتصال دامنه به وب‌سایت خود،‌ مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «اتصال دامنه» را انتخاب کنید.

۳- روی دکمه «دامنه جدید» کلیک کنید.

۴- اگر مدارک شما پیش از این تایید نشده باشد، در این قسمت پیام اخطاری خواهید دید که به شما توصیه می‌کند تا مدارک خود را ارسال کنید. در غیر این صورت فیلدی را مشاهده می‌کنید که برای بررسی دامنه مورد نظر خود، باید آن را در فیلد به صورت نمونه ی عنوان شده بنویسید.

۵- پس از نوشتن دامنه مورد نظر خود، روی دکمه بررسی کلیک کنید. اگر دامنه آزاد باشد، می‌توانید روی دکمه ثبت سفارش کلیک کنید.
۶- اکنون به صفحه صورتحساب منتقل شدید، پس از انجام پرداخت توسط شما،‌ بقیه مراحل ثبت دامنه شما به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.
۷- در صفحه فهرست دامنه‌ها، تمامی دامنه‌های ثبت و اضافه شده توسط شما قابل مشاهده است. در صورتی که می‌خواهید یکی از آن‌ها را به عنوان دامنه اصلی وب‌سایت خود انتخاب کنید، روی دکمه «دامنه اصلی» در زیر باکس دامنه مورد نظر کلیک کنید.
۸- در صورتی که می‌خواهید دامنه‌ای را که به فهرست دامنه‌های خود اضافه کرده‌اید، از فهرست حذف کنید،‌ روی دکمه «حذف» در باکس دامنه‌، کلیک کنید.

ایمیل‌های وب‌سایت

ایمیل‌های وب‌سایت
امکان ایجاد ایمیل اختصاصی روی وب‌سایت شما مانند info@domain.ir فراهم شده است و شما به سادگی می‌توانید ایمیل‌های دلخواه خود را ایجاد کنید.
برای ایجاد ایمیل دلخواه خود مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «ایمیل‌های وب‌سایت» را انتخاب کنید.

۳- روی دکمه «ایمیل جدید» کلیک کنید. اکنون به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید.

۴- آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید.
۵- وضعیت ایمیل را مشخص کنید.
۶- روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. اکنون به صفحه دیگری منتقل می‌شوید.
۷- در صفحه جدید می‌توانید تمام ایمیل های ایجاد شده را مشاهده، ویرایش یا حذف کنید. برای ورود به صفحه هر ایمیل، روی دکمه ورود در باکس ایمیل مورد نظر کلیک کنید.

تنظیمات سئو

تنظیمات سئو
در «تنظیمات سئو» قسمت مدیریت وب‌سایت خود می‌توانید وب‌سایت را برای موتورهای جستجوگر، بهینه کنید و اطلاعات مربوط به بهینه سازی را تنظیم کنید.
برای انجام تنظیمات سئوی وب‌سایت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «تنظیمات سئو» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد اول، تیتر مورد نظر خود را وارد کنید. این تیتر در واقع روی تبی نمایش داده می‌شود، که وب‌سایت شما در آن باز شده است.
۴- در فیلد بعدی، توضیحات متا صفحه‌نخست مورد نظر خود را وارد کنید.

۵- زمانی که بخواهید وب‌سایت خود را در موتورهای جستجوگر تایید کنید، این وب‌سایت‌ها یک کد تاییدیه برای شما ارسال می‌کنند، برای بهره گیری از این کد، بایستی آن را در فیلد گواهینامه وارد کنید.

۶- در قسمت ارزش گذاری‌ها، می‌توانید صفحه های وبسایت خود را در sitemap ارزش گذاری کنید.توجه کنید که نرخ هر بخش عددی بین ۰.۱ تا ۱.۰ می باشد و نرخ صفحه نخست به صورت خودکار ۱.۰ تعریف شده است.

۷- اگر یکی از صفحه‌های وب‌سایت شما با خطایی مواجه شود، صفحه خطاهای ۴۰۴ برای کاربر نمایش داده خواهد شد، اگر می‌خواهید کاربران وب‌سایت شما در صورت مواجه شدن با صفحه NotFound به صفحه دیگری منتقل شوند، آدرس صفحه مورد نظر را در فیلد «انتقال در NotFound» وارد کنید.
۸- نحوه نمایش تیتر صفحه در مرورگر را از فیلد کشویی انتخاب کنید.

۹- روی «ذخیره» کلیک کنید.

بهینه‌سازی صفحه ( سئو )

بهینه‌سازی صفحه برای موتورهای جستجو (seo)
بهینه‌سازی صفحه برای موتورهای جستجو (سئو) از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا این قسمت باعث بهبود وضعیت بازدید از صفحه شما و گرفتن ورودی‌های بیش‌تر از موتورهای جستجوگر می‌شود.
اگر سئوی صفحه را تنظیم نکنید، تنظیمات آن به طور خودکار و براساس متن شما صورت خواهد گرفت، اما برای گرفتن نتایج بهتر، می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. برای بهینه‌سازی صفحه در موتورهای جستجو (سئو) مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «صفحه‌ها» کلیک کنید.
۲- با توجه به نوع صفحه‌ای که می‌خواهید ایجاد کنید، روی یکی از موارد کلیک کنید.

۳- در فیلد اول عنوان صفحه را بنویسید.
۴- از گزینه‌های موجود در زیر فیلد عنوان، روی «سئو» کلیک کنید.

۵- پنجره جدیدی باز می‌شود که در آن امکان شخصی‌سازی سئو وجود دارد.
۶- اگر می‌خواهید صفحه ایجاد شده، با عنوانی غیر از عنوان صفحه در جستجوگرها نمایش داده شود، در اولین فیلد، تیتر مورد نظر خود را بنویسید. این تیتر باید حداکثر ۶۰ حرف باشد.
۷- فیلد دوم مربوط به شرح مختصری از صفحه یا مطالب موجود در آن است. این شرح مختصر در واقع همان توضیح چند خطی است که هنگام جستجو در جستجوگرهایی مانند گوگل، زیر تیتر مطلب جستجو شده نمایش داده ‌می‌شود. توضیحاتی که در این قسمت نوشته می شود نیز، باید حداکثر ۱۵۵ حرف باشد.

۸- اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان پس از پیدا کردن این صفحه در جستجوگرها و کلیک روی نتیجه جستجو، به صفحه‌ای غیر از این صفحه منتقل شوند، باید در فیلد سوم آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید.
۹- ممکن است صفحه‌ شما، دارای امتیاز بالایی در جستجوگرها باشد، شما می‌توانید از امتیاز صفحه خود برای بالابردن امتیاز صفحه‌های دیگر وب‌سایت نیز استفاده کنید، برای این کار نیز کافی است که آدرس صفحه‌ای را که امتیاز کم‌تری دارد، در فیلد «آدرس انتقال» بنویسید.

۱۰- روی دکمه «بستن» کلیک کنید و سایر مراحل ایجاد یا ویرایش صفحه را دنبال کنید.

۱۱- روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

کاربران ( مدیریت کاربران )

مدیریت کاربران
هر وب‌سایت دارای کاربران مختلفی است. این کاربران شامل؛ مدیر یا مدیران وب‌سایت و مشتریان و بازدیدکنندگانی است که در وب‌سایت حساب کاربری ایجاد کرده اند. برای مشاهده، مدیریت و کنترل کاربران وب‌سایت، می‌توانید وارد بخش «کل کاربران» شوید.
برای مشاهده فهرست کل کاربران وب‌سایت، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «کاربران» کلیک کنید.
۲- گزینه «کل کاربران» را انتخاب کنید.

۳- اکنون جدولی مشاهده می‌کنید که در آن فهرستی از تمام کاربران وب‌سایت، نام کاربری هر کاربر، وضعیت کاربر، شارژ کیف پول، ایمیل، شماره موبایل، زمان ایجاد، لینک دسترسی به گزارش عملکرد، مدارک، پرداخت‌ها و ایجاد صورت‌حساب وجود دارد.
۴- برای ویرایش مشخصات عمومی، تنظیم تصویر آواتار، دسترسی‌ها و وضعیت حساب هر کاربر باید روی نام کاربر و پس از ایجاد تغییرات دلخواه روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.
۵- برای ایجاد کاربر جدید توسط مدیر وب‌سایت، باید روی دکمه سبز رنگ «کاربر جدید» در قسمت بالا و سمت چپ فهرست کل کاربران کلیک کنید، سپس در صفحه جدیدی که باز می‌شود، مشخصات، دسترسی‌ها و وضعیت کاربر را وارد کنید و روی دکمه سبز رنگ «ذخیره» کلیک کنید.
۶- برای جستجو در بین کاربران، باید از سه فیلد بالای فهرست کل کاربران استفاده کنید.
۷- در فیلد جستجو می‌توانید عبارت مورد نظر خود را برای جستجو در بین کاربران بنویسید و سپس دکمه اینتر کیبورد خود را بزنید.
۸- برای مشاهده همه کاربران فعال، همه کاربران غیرفعال یا همه کاربران منتظر تایید، کافی است که از فیلد وضعیت، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۹- برای مشاهده همه مدیران یا همه مشتریان وب‌سایت خود، باید از فیلد دسترسی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۱۰- برای حذف هر کاربر در فهرست کل کاربران، پس از تیک زدن کنار نام کاربر، روی دکمه قرمز رنگ «حذف» در قسمت بالا و سمت راست فهرست کلیک کنید.

۱۱- برای تبدیل مدیر یا مشتری فروشگاه به کاربر عادی ابتدا باید با استفاده از فیلد دسترسی، گزینه مدیران یا مشتریان را انتخاب کنید. سپس در کنار نام کاربر مورد نظر خود تیک بزنید و روی دکمه قرمز رنگ «حذف دسترسی» در قسمت بالا و سمت چپ فهرست مدیران یا مشتریان وب‌سایت، کلیک کنید.

قالب ها ( انتخاب قالب )

انتخاب قالب
به منظور انتخاب قالب برای وب‌سایت خود، از بین قالب‌های موجود مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «قالب» کلیک کنید.
۲- گزینه «انتخاب قالب» را انتخاب کنید.

۳- با کلیک بر کلمه نصب در زیر هر قالبی که انتخاب کرده‌اید، آن قالب، روی وب‌سایت شما فعال خواهد شد.
۴- برای ویرایش و ایجاد تغییر در قالب نصب شده خود، می‌توانید در همین قسمت، روی یکی از موارد؛ ویرایش قالب، به روزرسانی، تنظیمات، ابزارک‌ها، منو کلیک کنید.
۵- برای حذف قالب نصب شده، روی دکمه نصب در باکس قالب فعال کلیک کنید.

درگاه‌های پرداخت

درگاه‌های پرداخت
برای آن‌که وب‌سایت یا فروشگاه‌ خود را به درگاه پرداخت متصل کنید، ابتدا باید درگاه پرداخت خود را برای سیستم تعریف کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «درگاه‌های پرداخت» را انتخاب کنید.

۳- دکمه سبزرنگ «ایجاد درگاه» را انتخاب کنید.

۴- نام بانک حسابی را که قرار است ایجاد کنید، در فیلد عنوان حساب بنویسید.
۵- نام صاحب امتیاز حساب را در فیلد مربوط به آن وارد کنید.
۶- در قسمت بعدی، روش پرداخت را از فیلد مربوط به آن انتخاب کنید و براساس آن شماره حساب، شماره کارت، شماره شبا، یا کد ترمینال، نام کاربری و رمز عبور یا کد پذیرنده را در فیلدهای مخصوصشان وارد کنید.
۷- وضعیت درگاه را مشخص کنید و روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

۸- برای ویرایش یا حذف هر یک از درگاه‌های ایجاد شده می‌توانید از صفحه «درگاه‌های پرداخت» اقدام کنید.

اتصال فرم به درگاه پرداخت

اتصال فرم دریافت اطلاعات به درگاه پرداخت آنلاین
ممکن است بخواهید، صفحه فرم دریافت اطلاعات را به درگاه پرداخت آنلاین متصل کنید. این کار در صورتی امکان دارد که درگاه‌ پرداخت آنلاین را از بخش تنظیمات وب‌سایت خود ایجاد کرده باشید. برای اتصال فرم به درگاه پرداخت آنلاین مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت بر روی صفحه‌ها کلیک کنید.
۲- گزینه «ایجاد فرم دریافت اطلاعات» را انتخاب کنید.

۳- فرم دریافت اطلاعات خود را ایجاد کنید.
۴- در قسمت «پرداخت آنلاین»، گزینه «اتصال فرم به ماژول پرداخت آنلاین» را انتخاب کنید تا فرم به ماژول پرداخت آنلاین متصل شود.

۵- برای تنظیم ماژول پرداخت آنلاین، در قسمت «مبلغ»، عدد مورد نظر خود را وارد کنید تا در صفحه فرم برای کاربر به نمایش درآید (دقت کنید که این مبلغ به تومان است).

۶- اگر در مقابل گزینه «مبلغ تعیین شده توسط بازدیدکننده قابل تغییر باشد» تیک بزنید، کاربر می‌تواند مبلغ را که شما در قسمت قبل وارد کرده‌اید، بنا به خواست و نیاز خود تغییر دهد.

۷- اگر در بخش تنظیمات وب‌سایت، درگاه پرداخت آنلاین را در بانک‌های مختلف ایجاد کرده باشید، در این قسمت شاهد چندین گزینه خواهید بود. مثلا اگر درگاه پرداخت آنلاین در سه بانک؛ ملت، پارسیان و سامان را ایجاد کرده باشید، در اینجا شاهد سه گزینه خواهید بود.
۸- برای فعال کردن امکان پرداخت با درگاه هر یک از بانک‌های تعریف شده، در مقابل گزینه آن تیک بزنید.

۹- برای حذف ماژول پرداخت آنلاین،‌ روی آیکون «حذف ماژول» کلیک کنید.

۱۰- بقیه مراحل ایجاد صفحه فرم دریافت اطلاعات را ادامه دهید و در پایان روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

امور مالی ( کوپن‌های تخفیف )

کوپن‌های تخفیف
برای مشاهده، مدیریت و ایجاد کوپن‌های تخفیف روی صورتحساب‌های وب‌سایت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «امور مالی» کلیک کنید.
۲- گزینه «کوپن‌های تخفیف» را انتخاب کنید.

۳- اکنون فهرستی از کوپن‌های تخفیفی را که برای صورتحساب‌های وب‌سایت خود ایجاد کرده‌اید، مشاهده می‌کنید. برای ایجاد کوپن تخفیف جدید، دکمه سبز رنگ «کوپن جدید» را در بالای فهرست انتخاب کنید.

۴- در اولین فیلد کد کوپن تخفیفی را که می‌خواهید ایجاد کنید، بنویسید.
۵- اگر می‌خواهید کد تخفیف شما فقط برای تعداد محدودی از افراد قابل استفاده باشد، تعداد آن‌ها را در فیلد «محدودیت» وارد کنید. اگر تعداد را وارد نکنید، کد تخفیف به صورت نامحدود برای همه مشتریان شما قابل استفاده خواهد بود.
۶- تاریخ شروع و انقضای کد تخفیف را وارد کنید. اگر تاریخی وارد نکنید، زمان نامحدودی برای اعتبار کد تخفیف اعمال می‌شود.
۷- اگر توضیحاتی درباره کد تخفیف وجود دارد، آن را در قسمت توضیحات بنویسید. این توضیحات تنها برای مدیر وب‌سایت در پنل مدیریت و فهرست کوپن‌های تخفیف نمایش داده خواهد شد.

۸- نرخ تخفیف، حداقل مبلغ صورتحسابی که کد تخفیف روی آن قابل اعمال باشد و حداکثر مبلغی که پس از اعمال کد تخفیف از صورتحساب کم شود را به ترتیب در فیلدهای «نرخ تخفیف»، «حداقل مبلغ صورتحساب» و «حداکثر مبلغ صورتحساب» در قسمت قوانین بنویسید.

۹- تنظیمات مورد نظر خود را برای کوپن تخفیف تیک بزنید.

۱۰- روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید. اکنون به صفحه فهرست کوپن‌های تخفیف بازمی‌گردید.


۱۳- برای حذف هر کوپن تخفیف پس از تیک زدن در کنار آن، روی دکمه قرمز رنگ «حذف» کلیک کنید.

۱۴- برای جستجو در بین کوپن‌های تخفیف ایجاد شده نیز، از فیلد جستجو و وضعیت در بالای صفحه استفاده کنید.

تغییر لوگو

تغییر لوگو
برای تغییر یا بارگذاری لوگوی وب‌سایت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «تغییر لوگو» را انتخاب کنید.

۳- در فیلد «انتخاب فایل»، لوگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی دکمه «بارگذاری» کلیک کنید.

02163404 داخلی 2
اصلی

تغییر favicon

تغییر favicon
favicon همان تصویر کوچکی است که در کنار آدرس وب‌سایت و یا زبانه‌ی مرورگر نمایش داده می‌شود.
برای بارگذاری آیکون دلخواه خود، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- از منوی بخش مدیریت وب‌سایت روی «تنظیمات» کلیک کنید.
۲- گزینه «تغییر favicon» را انتخاب کنید.

۳- فایل مورد نظر خود را با پسوند ico ذخیره و در فیلد «انتخاب فایل» بارگذاری کنید.

۴- برای مشاهده favicon ذخیره شده، صفحه وب‌سایت خود را از حالت cache خارج کنید.

همین حالا شروع کنید و 7 روز رایگان امتحان کنید

ایجاد وب سایت شما در همین لحظه و با مدیریت شما